torsdag 16. september 2010

RUNDE

Runde med sine flotte Lundefugler
I mange år har vi snakket om å kjøre på de ytterste veiene på vestlandet og helst nordvestlandet. Endelig i år ble det tur. Det var en fantastisk opplevelse. Alle byene ble besøkt, men de fineste opplevelsene var på små steder, som her på Runde.

Campingplassen var helt ved sjøkanten. Runde er jo kjent for sine fuglekolonier. Vi startet med å mate måkene.
Men det var jo opp på fuglefjellet vi måtte for å se på Lundefuglene.

Det ble en tur på formiddagen, men da var det ingen fugler å se. Her er vi på det høyeste punktet.
Klokka 21 skulle Lundefuglene komme inn så da ble det en ny tur opp.

Været var vakkert så det var en fryd å sitte på toppen å speide etter fuglene.

Vill og vakker natur. Og en opplevelse å se når tusenvis av fugler kom inn fra havet .

Opp fra ura og hull i bakken kom kyllingene og satt og ventet på mat.

8 kommentarer:

Turid sa...

Oi, så flotte bilder du har tatt på Runde! Stilig!
Høres ut som en opplevelse å sitte der å se fuglene komme!

vi var til Runde for sikkert 20 år siden, men fikk ikke like mye utav turen som dere.

Klem fra Turid:)

Tonje sa...

Nydelige bilder. Lundefuglene er så søte, men de er mye mindre enn jeg hadde forestilt meg.

Nå gleder vi oss til dere kommer. Har "snakket" med tante L. hun kommer og skal bo her hun og.

Malys krok sa...

Så flott! DET måtte virkelig være en flott opplevelse! Lundefuglen er jo så flott! Bra det var så fint vær at dere kunne sitte og vente!
-Margit-

Sologbolig sa...

Hei. Nydelige bilder og Runde er jo så flott med den herlige naturen og fuglene. Ha ein fin kveld. Klem.

Marie sa...

Du verda for ei fantastisk oppleving dette må ha vore!

Tur langs kysten nordover står på ønskelista her også :)

Strikkebesta sa...

Så flott at du har fått med deg denne store opplevinga! Eg har vore der to gongar sman med elevar, og det er forunderleg kor stille og fascinerte dei blir når lunden kjem! Runde ligg forresten i min nabokommune:)

Brit. (lille meg) sa...

Nydelige bilder! Runde er en plass jeg aldri har besøkt, skulle vært interessant å være der en gang.
Det ser ut som dere har vært heldige med været også!
Ha en fin kveld!:)

Stubbetufsa sa...

Sånn en flott tur!
Og lundefuglene er jo så skjønne.
Jeg husker da jeg var ungjente for over 40 år siden, da fant vi døde lundefugler i fjæra, og jeg syns det var så fælt...
Det måtte ha vært en forurensing eller lite mat, det husker jeg ikke, men det var flere steder de fant dem døde.
Klem til deg!