onsdag 12. januar 2011

Vevnader

Nå er jeg snart i gang med nye utfordringer i vevstolen. Har fått bestilling på to matter i grått. Vanskelig å finne noe i fillehaugen min, så denne gangen havnet jeg på IKEA. De har en restekurv, der man kan fylle en pose for 150.- kr. Se den lille plastposen. Jeg rullet og pakket og fikk plass til over 20 meter stoff .
Denne har jeg vevd til meg selv. Det er ei lita matte til å ha under vedboksen på hytta.

En tennbrikettboks til, er ferdig. Nå gjorde jeg en vri og brukte rødt og sort garn. Alle de andre er sort og hvit.

Nærbilde av linbrikken som også er til hytta. Denne har jeg vevd av en spole med lingarn som har stått på vent i 29 år. Viste den i et tidligere innlegg. Da sto den i veven.

Nå er den på bordet på hytta og jeg ble kjempefornøyd med resultatet.


Nok en løper som jeg hadde tiltenkt meg selv. Den ble litt for kort så nå er den til salgs på Eplabutikken min.

Over,nærbilde av baksiden. den kan brukes på begge sider. Under, nærbilde av forsiden.

13 kommentarer:

Marion sa...

Så flink du er til og veve! Masse fint her og så smart med tennbrikkettboks trekk! Kjempefint!!

Malys krok sa...

Ser at du iglen er på full fart med veven! Flotte løpere du har laget!
Du er virkelig flink! -Margit-

Birgitta sa...

Vad fint du vävt och så har du använt så fina färger.
Ha det gott.
Kram Birgitta

Ruth sa...

Du er jo så dyktig og det er så nydelig utført. Jeg blir helt stum - veving er et stort mysterium for meg.

Men du trenger vel noe å henge fingrene i du - som meg. Jeg vet ikke om jeg syns dette ikkerøykerlivet er så morsomt. ;) Når gir røyksuget seg, tror du? I dag har det vært skikkelig ille og jeg har strikket som en gal. Huffameg.

Gunilla sa...

Hej Sonja

Tack för titten hos mig det var trevligt.

Visst är det en fin hobby , vävning och mycket fint kan man väva.

Du har vävt så fina mattor och löpare med fina färger.

Vilken fantastisk stuga ni har den du visar på din header. Otroligt fin.

Önskar dig en bra fortsättning på veckan.
Kram/Gunilla

Turid sa...

Du vever så mye flott Sonja!
Nydelig bilde av hytten deres på headingen!

Klem:)

Som dagene går sa...

Så mange fine vevnader. Du er virkelig flink. Ha en fortsatt fin januar!

Bodil sa...

Linbrikka som du har vevd er berre heilt nydeleg :) Du er såå flink :)

Sologbolig sa...

Kjempefine vevde ting, linbrikka og de små mattene var kjempefine. Ha ein fin kveld. Klem

Marit Johanne sa...

Så mye vakkert du har vevet! Og de tennbrikett boksene er kjempefine!

Anonym sa...

Hei.Så mye fint.Du er så flink.Nydelige.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Tonje sa...

Heisann... trodde jeg hadde kommentert på dette innlegget før, men det ser jammen ikke sånn ut...
Her var det masse flott å se. Den tennbrikettboksen i rødt og svart ble flott når den ble ferdig selv om den ikke var så gøy å strikke... Ha en fin kveld!

Tonje sa...

Heisann... trodde jeg hadde kommentert på dette innlegget før, men det ser jammen ikke sånn ut...
Her var det masse flott å se. Den tennbrikettboksen i rødt og svart ble flott når den ble ferdig selv om den ikke var så gøy å strikke... Ha en fin kveld!