onsdag 10. september 2008

IKON

På høsten etter at Vivian hadde vært i Norge, var jeg i Damascus. Da jeg var på besøk hos hennes foreldre, kom onkelen fra Sednaya med disse to flotte broderiene. De er laget av bitte små perler. Så er det fylt på baksiden sånn at det blir forhøyninger på kjolen og kappen. Jeg kjøpte like godt begge to.
Denne onkelen hadde ikke møtt sin bror ( Vivian`s far) på fem år, så det ble jo litt spesiellt det også. Bare fordi han skulle levere disse bildene fikk de anledning til å møtes.


Dette broderiet beholdt jeg selv.


Her er Ikonet av jomfru Maria vakkert innrammet og hengt opp ved alteret i Håkon Torsland`s stavkirke.


Oktober 2007 hos Vivian`s foreldre. Hver gang vi er i Syria blir vi invitert hjem til dem.

Thank you to Jackie and John for your hospitality and for all the good food.

5 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Du må ha hatt litt av en opplevelse når du har vært der nede! DEt er nok noe du sent glemmer, vil jeg tro. spennende å bli kjent med folk fra andre land og kulturer der alt er annerledes enn hos oss...
Takk for at du tok oss med!

LAPPEQURI sa...

Gosh for noen skatter:-) du har fått tak i. Jeg har ogsp dilla på ikoner og madonnaer. Handler litt på auksjon på nett.Her i nord har vi ett flott høst vær og håper det varer lenge. Skal på sy kurs i helga med Trine Bakke
Ha ei fin og kreativ helg:-)

Anonym sa...

Så nydelige bilder:-o
Skjønner godt du kjøpte:-)

Anonym sa...

Ja dette var virkelig en spesiell historie. Og for noen skatter. Takk for at du delte historien med oss.

Ruth sa...

Dette var en nydelig historie. Og broderiene var bare fantastiske. Man blir litt gladere når man hører sånt. Takk skal du ha.