mandag 27. oktober 2008

Juleduk

Man får jo prøve å komme i litt julestemning, selv om det er to mndr. igjen. Har nå begynt på en stor juleduk. Men blir den ferdig til denne jula? NEI, langt i fra. Men kanskje til neste jul. Stoffet har jeg hatt i 6 år så det haster vel ikke så veldig.


Noen av blomstene i hagen har visst nok ikke forstått at det snart er vinter. Men de er flotte å pynte med inne.



Busker og trær derimot har kastet de fleste bladene på bakken.



Hun som hadde bod ved siden av oss på markedet hadde en gang tenkt at hun skulle begynne å veve. Hun samlet filler og klipte fine remser, og så ble det liggende. Men da hun så mattene mine, ringte hun til mannen sin at han måtte finne dem fram og komme til markedet med dem sånn at jeg kunne få dem. Utrolig flott gjort. Men nå skal alt vevstyret få pause til etter jul.




13 kommentarer:

Orlaug sa...

Den juleduken vert kjempefin, og masse jobb, ser det ut til...
Og so måtte eg le når eg ser måten du renner på...so kreativt.Du er iallfall ikkje rådlaus...
Eg har rennebom, men so er du litt langt borte.....

Ruth sa...

Du, nå fikk jeg meg en riktig god latter. "Nød lærer naken kvinne å spinne" tenkte jeg nå (jeg har det litt med ortak for tiden). Man må tidlig opp om man skal finne en jente som ikke finner løsninger på de fleste problem. Helt fabelaktig.

Her har det vært jul i flere uker alt. Det er julepynt og julelys og tom juletrær noen steder. Jeg er lut lei allerede.

Jeg kan jo altså ikke brodere, men jeg har arvet noen juleduker og de er jeg veldig glad i. Men de skal få ligge til Lillejulaften.

Ja du, sånne spørsmål en kan få. Men en må jo bare ta det på strak arm. (ler)

Peg - Happy In Quilting sa...

Your cross stitch is lovely...

Anonym sa...

Takke for koselig kommentar
sjalet skal i butikk som jeg får selge ting jeg lager i:-D

må si jeg er imponert over at du prøver deg på julen med godt humør, og så korssting da:-D *imponert-dåne*

Besta sa...

Hadde vi bodd nermere skulle du fått masse mattefiller. Der var og sekker med ferdig klippet på loppemarkedet. Kan du skrive konto nr. til meg på mail så overfører jeg pengene. Får bare si tusen takk foreløbig, gleder meg. Klem! mail adr min er:
e-karinp@frisurf.no

Turid sa...

Takker for besøk på bloggen med koselig hilsen. Morsomt at dere fant samme tapet som hos oss...men i TAKET(?)..litt morsomt da.

Ja den juleduken blir nok flott, skjønner godt at det kanskje ikke blir denne julen. Men pytt sann, det kommer jo flere juler!
Så flott at du fikk alle de fillene/remsene. Jeg ser du vever flotte tepper, så de kommer nok vel med.
Ha en superfin dag! ;)

hvorfor ikke... sa...

Ja, det var flott gjort!
Ser du har trimmet...på innlegget under her, hehehe!
Å, juleduken den blir kjempefin...det tar tid...lang tid til å kose seg med ei broderistund;)

Bjørg sa...

Du har begynt å sy juleduk, den er kjempesøt. Du vever også, en lur måte og lage renning på. Du spurte om jeg skulle være med på julemesse. Nei, det skal jeg ikke, det er moren min som skal det med en ting.

Brit. (lille meg) sa...

Du er flink som syr en så stor duk. Og jeg tviler ikke et sekund på at den blir ferdig til neste år.
Jeg er ikke så glad i julenisser, men duken er fin, den. Mye arbeid ligger bak.
Så flott at du fikk alle disse mattefillene.
Ha en fin kveld.

Gamlå sa...

Heisann
Juleduken kommer til å bli kjempefin når den blir ferdig:).
Så snill den dama var da som ga deg fillene du trenger for å veve.

Ha en fin fin tirsdagskveld
Gamlå

Marie sa...

Litt av kvart som er kjekt å ha hos meg også, hehe.

Lukke til med juleduken :)

Besta sa...

Hei.. kaninen er kommet vel fram å stor familie har han fått. Ble overrasket når jeg så at det bare var en klut. De virket så stor på dataen. Har send pengene. Klem

Anonym sa...

Denne duken kommer til å bli så fin! Jeg broderte massse tidligere, men nå har jeg liksom aldri tid til å sette meg ned med et broderi lengre. Men det er moro! Blir nok masse fine saker av alle de flotte remsene du har fått etterhvert. Fortsatt fin lørdagskveld til deg! Klememr**