mandag 1. februar 2010

Endelig ferdig.

Endelig, i dag ble vi ferdig med kjellerleiligheta. Det har vært et stort prosjekt som har tatt oss 5 måneder. Ikke er vi hverken snekker eller maler, men jeg synes vi har vært flinke alikevel. Gubben har stått på ,revet ned alt det gamle og bygget opp igjen. Jeg har vært handtlanger, arkitekt og maler. Nå håper jeg at noen vil leie, og så gleder jeg meg til å veve, strikke og blogge.
Sånn ble det på badet nå. Litt vanskelig å ta bilder av et helt rom, men den andre halvdelen kan sees i speilet.
Dette er en del av badet før vi pusset opp. Ganske ufyselig spør du meg.

Her står jeg i gangen og tar bilde av kjøkkenet og litt av badet. Kjøkkenet er en del av gangen. Litt artig løsning. Men med 50 kvadrat til rådighet kan en ikke bygge slott.


Kjøkkenet sett fra andre siden. Over 4meter langt og veldig smalt med benker og skap på begge sider. De som husker at vi fikk ny benkeplate i vårt kjøkken, kjenner kanskje igjen den gamle, den og komfyren har havnet her.

Tidligere var det et intrikat rør og luftesystem. Disse blikkrørene gikk på kryss og tvers gjennom hele huset. Gubben pleier å si at hvis man slapp en fis nede så kjente en lukta et sted oppe. Hi,hi.
Nå er alt dette borte, og alle tak har blitt lydisolert.

Denne boden er det som har blitt kjøkken. Det forrige kjøkkenet var skikkelig 60 talls.

Dette var alt på den ene siden, på motsatt side var det komfyr og kjøleskap. Ikke rare greiene.
Resten av leiligheta har også fått en skikkelig ansiktsløftning. Men det er jo bare tomme rom, ikke mye å vise bilder av.
Gleder meg til å besøke alle koselige blogger igjen. SONJA

12 kommentarer:

Ruth sa...

Jøss, som dere har jobbet. Og virkelig fint har det blitt også. Smarte løsninger og flinke til å utnytte plassen har dere vært. Nå håper jeg dere finner hyggelige og snille leieboere. :)

Nå gleder jeg meg til bloggeinnlegg fra deg om veving og strikking. :)

Ha en super uke.

Berit T sa...

Kjempefint!
Litt av en jobb dere har lagt ned, så håper dere får kjekke folk som skal bo der.
Det er utrolig hva man kan få til bare en ser løsninger og ikke bare problemer.
Min mann holder på å lage grovkjøkken i kjelleren her, for å ha en plass å ordne med fisk og når han har vært på jakt, greitt å slippe å ha slikt på det vanlige kjøkken. Nå er har irritert for har ventet over 14 dager på røyrlegger, de bare lover og lyg.

Tenker det blir kjekt med veving og andre slysler nå.
Ha en fin uke videre.

Anonym sa...

Som dere har stått på - og så fint det er blitt! Flinke er dere, som har gjort alt selv. Får helt sikkert leid ut denne leiligheten vel? Lykke til med det, håper det kommer noen koselige leieboere. Fin tirsdag til deg! Klem**

Anonym sa...

Hei.Kjempe fint ble det.Så flink dere er.Ha en riktig fin Tirsdagskveld.Klem fra Bodil..

Sologbolig sa...

Så fint det har blitt. Her må det nå være fint å få leie. Håper at dere får greie leieboere. Ha ein god kveld.

charlotte sa...

Så dyktige dere er, dere har gjort en kjempejobb!

Tonje sa...

Ja, se det! Det ble jo flott. Det gamle badet så da virkelig grusomt ut... og det nye er jo lekkert som bare det. Synes det var litt vanskelig å skjønne at de tre nederste bildene var "før" bilder... håper ingen tror det er sånn det ser ut nå... hehehe...

Turid sa...

Du og du så flott det ble!
Kjempegøy med sånne før og etter bilder.
Heldige de som skal få bo der;-)

Som dagene går sa...

Skal si dere har stått på og lekkert er det også blitt. Nå kan jeg tenke meg dere er lei all jobbinga, eller kanskje dere er blitt motivert til å gå igang med nye prosjekt. Håper dere får leieboer som steller pent med leiligheten.

Anne-Berit sa...

Du verden som dere har stått på.Det ble kjempefint,så der blir det vel kjekt å bo vil jeg tro.
God søndag til deg:)

Anonym sa...


[url=http://www.pakcerscheapjersey.com/packers-by-player-charlie-peprah-jersey-c-1_21.html][b]Charlie Peprah Jersey[/b][/url]
[url=http://www.pakcerscheapjersey.com/packers-by-player-henry-jordan-jersey-c-1_46.html][b]Henry Jordan Jersey[/b][/url]
[url=http://www.pakcerscheapjersey.com/packers-by-player-charles-woodson-jersey-c-1_20.html][b]Charles Woodson Jersey[/b][/url]

Anonym sa...

Thanks a bunch for sharing this with all of us you really know what you're speaking about! Bookmarked. Please also consult with my site =). We may have a hyperlink trade contract between usBy using this method, you could preserve in head aspects such as spending budget and quality in the exact time. Now you can have your individual http://face.lpc1768.com/index.php?do=/profile-3299/info/. By Click on site

Also visit my webpage :: soccer jersey
my web site > jersey shop