onsdag 12. mai 2010

Matter og filler.



Endelig har jeg fått de siste mattene ut av veven. Kunden ble fornøyd med begge. De skal få låne dem med hjem på prøve. Det var ikke så lett å bestemme seg for hvilken de vil ha.

Nå har jeg fått bestilling på ei matte som skal være i en bestemt blåfarge. Tenkte det var en god anledning til å rydde i fillene mine når jeg alikevel måtte lete gjennom noe av det. Opp på kjøkkenet bar det med eske etter eske. Du verden så mye rart jeg har samlet på. Jeg har jo blitt litt mer kritisk til hvilke stoffer jeg vil bruke når jeg vever til andre, så nå tror jeg at noe kan havne på søpla.
Endelig ligger det pent etter farge i esker.


Åtte sekker gikk rett på søpla. Så nå har jeg begynt å legge meg opp nytt lager.
Men den spesielle blåfargen jeg var på jakt etter hadde jeg ikke. Dermed ble det en tur til utsalget på Høye. Bingo.... Blått stoff, ny jakke, og en pakke med garn og mønster (50kr). Så nå er det bare å veve og strikke i vei.
Ønsker dere alle ei super langhelg.
SONJA

10 kommentarer:

annemariesquilt sa...

Lykke til med prosjektene dine og god helg!!

Birgitta sa...

Det är alltid så, att just den rätta färgen saknas när den behövs. Det är ingen idé att spara på mattrasor av dålig kvalitet. Du gör helt rätt. Lycka till med nästa matta nu.
Kram Birgitta

Turid sa...

Er stadig like imponert over din vev- mattan var helt nydelig-vet hvilke av dem æ hadde valgt- ikke den blå.....
Tenker du var fornøyd etter oppryddinga i fille haugen-alltid godt å få kvitta seg med noe.
Ha ei flott langhelg!

charlotte sa...

Du hadde en del filler ja... Men selv om man har mye filler, syns jeg det er ofte vanskelig å få nok av en farge. Lykke til med den nye matta!

www.strikkinnom.blogspot.com sa...

Du vever veldig fine matter:) Ønsker deg en god langhelg og lykke til med dine mange prosjekter.

Ruth sa...

Nydelige matter. Jeg måtte le litt av fillelageret ditt. Hva gjør du når akkurat den fargen du er på jakt etter ligger i en av posene som gikk i søpla? Det er tilværelsens ibaonede djevelskap det vet du. Derfor kaster jeg ingen ting. ;)

Enda godt at ikke alle er som meg.

Ha en super uke.

Anonym sa...

Oj, så masse stoff du har! Men det må vel til når man er så produktiv som du! Matta du skal lage kommer til å bli kjempefin, lykke til og ha ei strålende helg. Klemmer**

Kari Aspenes sa...

Da er det bare åta på seg munnbind og sette seg ut og rive filler :-)

Lykke til!

Nydelig strikkegenser! Akk, den som var så smal...

Anonym sa...

Det så ut som et morsomt prosjekt å gå igjennom alt det stoffet:) he he
Lykke til med ny matte!!
God helg!

Monica sa...

ååå jeg gleder meg til å se resulattet, det var en nydleig blåfarge du hadde funnet for meg og helt perfekt. så kjekt at jeg gav deg en andledning til å rydde litt da, hihi klem monica