tirsdag 24. april 2012

Hagen.

 Jeg har lenge tenkt på at hagen kanskje kunne brukes til mer enn å gå tur i. Jeg skal ikke skryte på meg grønne fingre, eller noen andre gartnerferdigheter. Men jeg elsker å plukke bær og frukt.  Har ei ripsbusk, to blåbærbusker og et plommetre fra før. Nå fikk jeg en solbærbusk i presang, den måtte jo plantes ut og siden  da har det "ballet" på seg. Jordbær, noen få planter, en rabarbra ( kan så vidt se den på bildet).

 BRINGEBÆR

Det er utrolig hvor grei denne mannen min er. Hver gang jeg finner på noe nytt jeg vil begynne med så stiller han opp. Her lager han kjøkkenhage. Det skal komme litt salat, reddik, persille osv... oppi der etterhvert.

9 kommentarer:

Sologbolig sa...

Her blir det spennende med alt du kan høste. Det var ikkje verst å få så god hjelp i hagen. Ha ein flott dag.

Turid sa...

Så spennende med sin egen kjøkkenhage;) Tenk så deilig når tiden kommer og du kan høste inn fra hagen. Ønsker deg/dere lykke til med prosjektet!

Ønsker deg en fin dag!
klem fra Turid;)

Tonje sa...

Dette blir bra. Har du plantet bringebærkratt midt i stien til skolebarna?? Så luuurt! (eller er jeg helt på jordet nå?)

Malys krok sa...

Ja det er godt når en kan samarbeide1 Du kommer med ideer og han utfører jobben! En slik mann har jeg også!
Her får du mye godt etterhvert!
Lykke til med alt! -Margit-

Ingun sa...

Dette blir nok veldig bra. Flott med en kjøkkenhage...

Sonja sa...

Tonje, du er bare litt på villspor. Bringebærene er en etasje lengre opp.

Berit T sa...

Dette såg veldig fint ut med slik kjøkkenhage. Greitt å ha den innfor sine grenser.
Setter du bringebær kan du risikere å få de i hele hagen de slår røtter langt avgårde. Jeg snakker av erfaring, så tenk hvor du passerer de.

Du spurte om det hjulet jeg har til pynt. Vi kan gjerne bytte med noe du har laget visst det kan være av interesse. tannhjulet er rustet, men en fingernem mann fikser fort det. Ellers er det i bra stand slik jeg kan se.
Send meg gjerne en mail om det er av interesse beritelsie@live.no

Berit T sa...

Skreiv visst feil mail....
beritelise@live.no skal det være

Berit

Stubbetufsa sa...

Du og gubben, sammen er dere krutt!
Det er veldig hyggelig å kunne jobbe med de samme tingene!
Og det blir nok innhøsting hos deg til høsten!
god uke!