tirsdag 13. november 2012

VEVSTUA er ferdig.

 Endelig er vevstua ferdig. Det har kommet fint skilt på garasjeveggen. Therese, svigerdatter, står for dette kunstverket.
 Før var dette ute, mellom huset og garasjen. De tre vinduene var høyt oppe på veggen i den gamle vevstua, i kjelleren. Vi har forlenget garasjetaket inn til husveggen, så det ble høyt og fint under taket i vevstua.
 Her legges det varme i gulvet og parkett. Presenningen foran åpningen hadde vi i flere uker mens vi ventet på døra.
 Endelig kom døra fra Latvia. Jubel og glede helt til vi fant ut at det var helt feil dør. Nå har vi bare lånt den mens vi venter på ny. 6 pluss 7 uker blir fort noen mndr. Men det kommer forhåpentligvis riktig dør om ikke så alt for lenge.
 Så startet flyttinga opp fra kjelleren. Utrolig hvor mye man har når det skal flyttes.
 Ferdig, til og med den første matta var ferdig på et blunk, og jeg kunne nyte lyset og utsikten om dagen og om
 kvelden......
 Lørdag var det innvielse med familie og venner. Her er min sønn og datter på inspeksjon før de andre gjestene kom.
 Barnebarna testet vevene.

 Svigersønnen likte også Shampagnefesten etterpå. 14 personer var med på innvielsen...KJEMPEARTIG.
Sånn ser det ut fra utsiden, i regnværet nå i kveld.
Sonja

17 kommentarer:

annemariesquilt sa...

Ååå så flott, du er kjempeheldig..
Bare en liten ting .. Jeg har en kollega som har en vev til overs, jeg tror det er stor gulv modell. Vet du om noen er interessert i noe sånt ??

Orlaug sa...

Gratulera so masse med ny vevstove!
So lyst og triveleg du har fått det.......skikkeleg flott!
Her blir det masse "vevkos":)

Birgitta sa...

Gratulerar till en mycket fin vävstuga du fått. Så fina fönster ända ner till golvet och mycket ljus. Ska bli roligt att följa dina äventyr i vävstolarna nu.
Ha det så gott.
Kramar Birgitta

Stubbetufsa sa...

Gratulerer, Sonja, det er deg vel unt!
Stor og god plass er godt når man skal sortere filler og klippe ned vev for eksempel...

Bodil sa...

Gratulerer med kjempefin vevstove :)
Så lys og fin den var. Sikker på at du kosar deg der.

Turid sa...

Gratulerer såååå masse med ny vevstue- det må jo være herlig bare det å komme opp fra kjelleren til lyset og den nydelige utsikta du viser. Tenk da æ som er så heldig at æ har en flott løper som du har vevd , bruker den mye , nå skal den frem i adventstida- den er jo svart med lilla , så det passer perfekt.
Ønsker deg all mulig lykke til i dine nye omgivelser-ser ordentlig koselig ut!

Malys krok sa...

Hei! Takk for hilsen! Jeg var innom deg i gårkveld, men var for trett til å skrive! Gratulerer så mye med den flott vevstue! Der blir det virkelig flott å sitte og jobbe! Og nydelig utsikt har du der! Ønsker deg lykke til med alt du skal produsere!
-Margit-

Linda sa...

Åååå,gratulerer så mye Sonja.
Får lyst til å ta meg en tur...
Har du opp noen faste dager?
Ser ut som du har mye flott.
Gleder meg til å følge med.
Ha en fin kreativ dag.:))

Linda sa...

Hei igjen,tips meg når du får vevd noen blå ryer:)

Marit Johanne sa...

Gratulerer med ny vevstue! Så flott det må bli å sitte og veve og kunne titte ut på den fine utsikten. Og lyst og trivelig blir det også, selv i november.

Bodil sa...

Hei igjen :) Eg har to isskrapevottar som eg ikkje har selt. Fann ikkje mailadressa di. Her er mi, så kan vi snakkast der.
handarbeidsglede@hotmail.com

Therese sa...

Gratulerer så mye nok en gang med vevstuen!

Turid sa...

GRATULERER! SÅ FLOTT dette ble!
Og med en så flott utsikt tenker jeg både inspirasjon og arbeidslyst vil strømme på;) Tipper det ble en artig fest!

Klem fra meg;)

Tonje sa...

Ja, vevstua di ble virkelig fin! Tenker du kommer til å få mange gode timer der. Du får kjøpe inn noen kryssordblad til gubben, så han kan holde deg med selskap :)

Festen var utrolig artig. Takk for at vi fikk komme!

Ruth sa...

Wow! Så flott. Kan tenke meg at å sitte å veve der med den utsikten - vel, jeg gleder meg til å få se hva som kommer fra vevstolen din fremover. Kjempespennende.

Gudveig HN sa...

Så flott vevstua di ble! Regner med at du vil kose der.
Så heldig da, at du har en mann som er så hendig og kan lage 'rom' til deg :-)

veveke sa...

Så trivelig å finne bloggen din med masse veving og annet inspirerende stoff. Nydelig vevstue med herlig kjempevindu/dør i enden og varme i gulvet. Tenker du koser deg der når vintervær og høststorm gjør det utrivelig ute.
Jeg har også ganske ny vevstue med flere vever. Det går i filleryer og telemarksløpere her.
Synd at en bare kan veve på en av gangen!