mandag 27. oktober 2008

RENNEBOM

Rennebom er vel det som står øverst på ønskelista mi til jul. Her har jeg endelig fått laget ei fin flette. Klar til sveiping i veven. Men siden jeg ikke har rennebom, blir det mange turer gjennom huset. 260 tråder må til.

Skillet lager jeg på knaggene i gangen.



Gjennom gangen går det.


Inn i stua, rundt seksjonen. (Den har jeg for øvrig beiset i år, den var syrebeisa furu tidligere)




Inn på kjøkkenet går det, videre inn på vaskerommet, rundt dørhåndtaket ut til gangen. SNU, så er det samme vei tilbake igjen. Gang på gang på gang...... Det ble dagens treningsøkt.





8 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

For en kreativitet! Jeg hadde nok blitt svimmel forlengst om jeg skulle holdt på slik. Men det kan en bli av rennebom også. Vi hadde det i min barndomsheim da jeg var lita. Vi barna svirret rundt og rundt til vi ble svimle.
Du skulle absolutt hatt en slik.
Artig innlegg!
Ha ei fin uke!

Besta sa...

For et arbeid. Vet ikke om jeg har forstått meg på det.Det er nok lettest og bare komme til en ferdig oppsatt vev og begynne å tre.=))

Gudveig HN sa...

Himmel og hav! Du MÅ da få skaffet deg en rennebom, eller hva det nå var du sa....men det var jo artig å titte innom huset ditt, med alle de trådene til veven ;-)
Ha en fin førjulstid, med juleduk-sømmen!

Tonje sa...

Håper ikke du hadde bruk for kjøkkenvasken den dagen... enda godt at komfyren er på den andre veggen... For en jobb!

pip sa...

Dette var sjovt at se, og noget af en trend du har fået lavet til din væv, fin juledug du har gang i, skulle den ikke blive færdig i år så pyt da med det, det bliver jo jul igen næste år og næste år igen, ting tager tid og en broderet juledug tager da lang tid, ha en rigtig god weekend.

Bentelen sa...

bEr så imponert over kreativiteten din, bruke sjølve huset som rennebom:-)Mattene dine er forrestten nydelige.
En liten hilsen, en sen nattetime, ifra Karmøy

Janes hobbykrok sa...

Så smart! Jeg mangler også rennebom, men har ikke vært så lur som deg. Men for en jobb da! Jeg er utrolig imponert. Kanskje jeg også skal forsøke meg på noe lignende.

Anonym sa...

Jeg brukte to trær, løp frem og tilbake, skillet laga jeg på en plankebit som jeg festa på treet. Det var gøy!