mandag 8. juni 2009

Restematter

Det hoper seg opp med restefiller etterhvert. Så siste rest av renninga , skulle brukes til restematter.

Blått... min yndlingsfarve. Dette skulle bli ei lang fin matte av mange blåfarver. Hva skjedde underveis..... ? Fikk det ikke til å passe inn med med mange farver så da ble det hvit og sort i stedet og kort ble den også.

De rosa restene var greie . Det ble ei fin matte til barnebarnet .


Det var enda litt renning igjen . Nå skulle det brukes brunt . Hadde ei stor kasse med mange fine brunfarver . Nå begynte jeg å bli virkelig bekymret, har jeg mistet helt teket på farvesammensetting . Etter å ha løpt rundt i huset med brune nøster av ymse slag i 5 dager endte jeg opp med dette . 2 brune nøster og resten grått og sort !!!! Hva skjer nå ? Ser ut til at jeg må til med enda en runde med rester . Får tenke på det , først må det jo rennes og sveipes og trees .



Tar heller noen runder i hagen . Det skal jo være sjelebot på denne tiden av året.

Ønsker dere alle noen fine og sommerlige dager.

24 kommentarer:

Ruth sa...

Jeg syns nå mattene dine er nydelige, jeg da.

Det blomstrer hos dere, her har det så vidt begynt å komme noen få knopper. Forsinket sommer, IGJEN.

Ha en flott uke videre. :)

Anne-Berit sa...

Så fine matter du har vevd.Kan ikke se noe feil på dem jeg,syns du er kjempeflink.Nydelige blomsterbilder også.
Ha en fin dag!

Som dagene går sa...

Du er flink med fargesammensetning syns jeg. Har sjøl kjøpt noen korte matter som er vevd av restefiller. Tror de er vevd i rosengang, eller hva det nå heter. Tykke og fargeglade er de.Ser at du har fint blomsterflor allerede. Her er det ikke kommet så langt, men det kommer, det kommer..., trur æ.

Strikkebesta sa...

Det er alltid koseleg med handvovne golvtepper! Er har ei tante som dreiv med teppeveving i årevis, no er ho 86 år og har gitt seg på slikt arbeid. Teppa dine er rett vakre, synest eg, og det er ingenting å seie på fargekomposisjonen!

Meta Skoglund sa...

Hej Sonja! Ser dina mattor och de är fina. Förstår dig absolut med din blåa matta som inte blev så blå. Det är SVÅRT att komponera med blått har jag också kommit underfund med! Men tänker ändå att jag ska försöka igen framöver.
Ha det gott/Meta

Marie sa...

Skal seie du har vevd flotte matter :)

Fine bilde frå hagen også :)

Turid sa...

Jeg syns mattene, eller filleryene som vi sier, ble veldig fine jeg!

Og for ikke å snakke om den blomsterprakten i hagen din! nydelig!

Birgitta sa...

Hej
Vad roligt att få se lite nya mattor. Jättefina. Det är alltid så roligt att klippa ner väven och se hur det blir. Fina blommor har du också.
Nu väntar sängen på mej för några timmars sömn och sedan hoppas jag få kaffe på sängen i morron, för det är en speciell dag. En milstolpe i livet. Kram Birgitta

Besta sa...

Kjempe fine matter. Likte den brune godt. Fine blomster bilder og. Ha ei fin uke.

Ingun sa...

Flotte matter.....vil du ha filler;-)) rent sengetøy ol??

Skulle ønske jeg kunne kvitte meg med litt.

Tonje sa...

Nå blir nok lille snusk glad, når hun får sånn fin matt hos mom... men nå må jeg legge meg, det er visst blitt veldig sent...

Stubbetufsa sa...

Restematter eller ikke, jeg syns du har "malt" fine matter, jeg! Spesielt den blå!

Brocante sa...

Du så fine matter du har vevet. Mamma vevet filleryer i alle år og jeg elsker dem. Har filleryer over alt. Den blå var virkelig lekker!

Kristina sa...

Kjempe hærlige bilder :D

Sølvis blog sa...

Nydelige matter du har laget. Jeg sender linken videre til moder'n på mormorsmatter.blogspot.com

Brit. (lille meg) sa...

Må si jeg beundrer dine matter! de er så fine, alle sammen!
Flotte bilder fra hagen din også!

Malys krok sa...

Jeg fallt for den brune matten, for det er min farge. Så flink du er som vever så mye.Og så flotte de blir!
Klart du må ta en pause i blandt for å se på de nydelige blomstene dine. De er jo der for å glede deg:) Ha en fin dag. Fra Margit.

charlotte sa...

For noen nydelige matter du har laget! Jeg syns også det er vanskelig å beregne hvor langt en fille i en bestemt farge rekker, men du fant jo en kjempefin og kreativ løsning.
Angående vevbøker: du kan kanskje låne den på biblioteket ditt, og hvis ikke de har den, så kan de bestille den inn til deg. Så kan du lese i den før du eventuelt kjøper den, det gjør jeg ganske ofte før jeg bestemmer meg om jeg vil investere i en bok.

Brit. (lille meg) sa...

Hei igjen! Jeg har en utmerkelse til deg på min blogg for utmerkelser. Gå inn på:
www.bkverndal.blogspot.com
Det står at den skal gis til 15 nye. det trenger du ikke ta så tungt. du gir den til de du vil. Jeg synes 15 er for mye. Du gjør som du vil. God helg!:-)

Gamlå sa...

Hei hei

Har var det mange fine flotte restematter og så fine farger!!!

Nydelige blomster i din hage har du også!!

klem fra Gamlå

Marit Johanne sa...

Så nydelige matter. Likte særlig den blå og den brune. Jeg har en del som faren min vevde på sine eldre dager, men de er ikke så forseggjort i fargesammensetning.
Ha en god sommer, kos deg med blomster i hage og på hytta!

Daisys home sa...

Så hyggelig at du har besøkt bloggen min,og blitt med på konkurransen min.Koselig blogg du har,og den blåe matta du har laget var helt nydelig.Så flink du er!klem

Living next to me sa...

Takk for gode ord for en stund siden , flott siden og flotte matter og jeg skjønner godt fu legger noe av hagen under "dekke" men siden vi allerede har 94 kv "dekke " så holder ikke den , så nå drømmer vi om en gressklipper en kan sitte på selv om det er kjempe "harry". nå tråkka jeg sikkert 100 som har kjøpt en sånn og møter meg selv i døra til høsten for sne freser lo jeg godt av , gjett hva som står i garagen nå...i fall det kommer snø neste år, og hage kommer det jo vært år...Frida

mimouna sa...

Synes du fikk flotte matter av restene dine jeg. :o)