tirsdag 28. september 2010

Marked på Bortelid snart.

Nå har jeg gått i gang med noe som jeg egentilg ikke er noe flink til. Jeg har tatt fram symaskinen. Har hatt disse 2 stoffbitene liggende et par år uten å finne noe fornuftig å bruke dem til. Det er ferdig quiltet med forskjellig for- og bakside.

Bestemte meg for at det skulle bli klesklypeposer. Heldigvis har jeg ei svigerdatter som er flink til å tegne, ellers hadde det ikke blitt noen aplikasjon utenpå. Det fikk holde med ei klype på hver......vanskelig og tidkrevende jobb.


Til å ha et så dårlig forhold til symaskinen som jeg har, synes jeg resultatet ble brukbart.


Jeg greide til og med å lage fire. Det er snart tid for høstmarked så da må en jo ha noen fargeklatter å stille ut.


For det meste blir det vevnader jeg vil prøve å selge. Dette veggteppet har jeg laget av en ull vinterjakke og en skinnjakke.


To små matter av restefiller.....og mye mer.


SONJA

9 kommentarer:

Turid sa...

Så fargerike og flotte disse kleklemmposene ble! Tenker det blir rift om de:)
Flotte vevnader også. Likte spesielt godt det veggteppe:)

Lykke til på markedet!
Klem fra Turid:)

Orlaug sa...

Kjempefine vart posane............og dei minner meg på at eg har nokon halvferdige slike (klipte ut, iallfall) liggande.
Lukke til på marknaden!

Sologbolig sa...

Herlige kleklypeposer og flotte ryer og teppe. Lykke til på marknaden. ha ein fin dag.

Malys krok sa...

Så fin de klesklypeposene ble! Disse får du sikkert solgt! Mattene ser flotte ut de, og som den brunfargeelsker jeg er så skjønner du hvilken jeg ville valgt! Lykke til med salget på høstmarkedet!
-Margit-

Bodil sa...

Du er jo kjempeflink til å sy :) Praktiske og flotte posar. flotte matter du har vevd og. Lukke til med salget :)

Tonje sa...

Ja, endelig fikk du bruk for de stoffene. Klesklypeposene ble kjempefine.

Nå gleder vi oss til hyttetur og bursdagsfeiring.

Anonym sa...

Hei.Du er jo kjempe flink å sy.Kjempe fine.Nydelige farger og mønster.Nydelige matter du vever.Koselig med veva matter.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Linda sa...

Hei Sonja!Det klarte du bra,ser jo invikla ut synes jeg,men smart til klypene.Flotte små matter,falt for den blå....Lykke til på Bortelid.
Klem fra Linda :))

Anonym sa...

Se der ja! Det ble jo kjempefine klesklypeposer det der:) Lykke til på markede!
Therese