mandag 8. november 2010

Er det noen som husker da vi pyntet såpestykker med fine sløyfebånd, blomster og knappenåler med perler eller stjerner på. Disse fant jeg da jeg skulle rydde i skapene på vaskerommet.

Det er Tonje, datra vår som har laget dem for mange år siden. De sto på badet og soverommet til pynt i mange år. Nå har hun unger sjøl som dekorerer hjemmet med selvlagde ting.

De er jo enda fine, selv om de er litt gule og støvete.


Da vi kjøpte dette huset vi bor i nå, i 2004 var det meste her enda i 60-talls stil. Blandt annet tapeten på vaskerommet. Se på det taket.... ;)
Den gangen måtte hele huset pusset opp, men på vaskerommet var det bare taket som ble malt.
Nå var tiden kommet for å ta et lite skippertak igjen.
Skapdørene... grøss..=:(

...og så denne grønnfargen som sto så godt i stil til tapeten. Her har jeg begynt å male hvitt. Tapeten er så gammel at den nesten har blitt moderne igjen, så den får henge ei stund til.FERDIG

11 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Jeg må si jeg beundrer dere som driver med oppussing! Det er så mye arbeid!
Selv er jeg så heldig å bo i nytt hus, så foreløpig trenger jeg ikke gjøre så mye sånt. Men huset er blitt malt utvendig en gang, det er jo blitt 7 år (!) allerede! Skjønner ikke hvor årene blir av........
Slike såpestykker husker jeg fra for lenge siden. Men de er jo fine i dag også!
Ønsker deg en god uke!:)

Marion sa...

Oho for noen tapeter, ligner veldig på de mine besteforeldre i nord hadde...hihihihi
Sånne såper brukte en tante av meg å lage i julegaver til oss, de var jo så lekre! :)

Anne-Berit sa...

Har ei sånn "pynta"såpe i et skap jeg også,samme som den øverste her,men i samme farge som nr.to.
Den har tilhørt min mor.
Skal si det ble fint med hvite dører på vaskerommet ditt.Kos med litt forandring:)

Gudveig HN sa...

Utrolig så flott det ble bare med å male skapdørene! Selv med den gamle tapeten, ble det lekkert!

Malys krok sa...

Den malerjobben var altså ikke forgjeves! Du verden for en forskjell! Kjempefint!
Fin de pyntede såpene også, artig når slike ting dukker opp etter noen år i skapet, da får de liksom nytt liv. Ha en god kveld og natt!
-Margit-

Ruth sa...

Det ble nettopp solgt et hus i Trondheim som hadde blomstrede tapeter over det hele. Det var litt sånn grøss og gru, men på en måte så var det litt flott også. (Jeg vet, jeg er småpervers)

Gøyalt med de tapene - alt går i ring og fint blir det hos deg.

Marit Johanne sa...

Så fint det ble med hvite skapdører. Og skjønner jo at taket ble malt da dere flyttet inn :)

Tonje sa...

Ha ha, så moro at du har pyntesåpene ennå. Jeg husker det var kjempegøy å lage dem. Jeg har vel tilbragt noen timer med knappenåler, sløyfebånd og såper i min tid...

Vaskerommet ble kjempeflott. Nesten som et helt nytt rom. Utrolig hva et strøk maling kan gjøre.

Anonym sa...

Hei.Tusen takk for minnene.Ja det var slik før.Kommer en del tilbake Retro ser jeg nå.Synes noe er fint jeg.Fint å blande retro og hvitt.Hær på gården går det mest på trehvit.Gammeldags vi.Ønsker deg en riktig fin uke videre.Klem fra Bodil.

Turid sa...

Så fint og lyst det ble med hvitt tak og dører. Tapeten var jo fin den!
-Turid-

Stubbetufsa sa...

Så stor forskjell bare med å male dørene og taket! Det ble fint!