fredag 26. november 2010

Nå vever jeg bare til meg selv. Denne løperen til hytta vever jeg i lin og bomull. Lingarnet var en spole som har ligget på vent i 29 år. Den andre vevnaden i dongeri og lilla er en sengeforlegger til meg selv på hytta.
En av tingene på juleønskelista til barnebarna var, sminkehode. Tenk at nå er det inn igjen. Dette sminkehodet har tilhørt mammaen til jentene. Det har også ligget på vent i kjelleren her, i over 20 år. Utrolig hvor mange "på vent" ting man har. Men nå har i alle fall jentene fått seg sminkehode.

6 kommentarer:

Ruth sa...

Hei på deg. :)

Er det ikke flott med alt som ligger og venter på at det skal bli bruk for det igjen? Jeg har nettopp hatt en sånn "nå må ryddes og kastes her" og 5 min. etter at søppelkassen var tømt fikk jeg bruk for minst 6 av tingene jeg kastet. Minst. ;)

Så fint det blirt hjemme hos deg, lekkert med hvite skapdører.

Ha en super helg.

Brit. (lille meg) sa...

Så flink du er! Det er så flotte ting du vever!
Nydelig det du lager til hytta.
Sminkehodet ble nok populært til småfrøknene, tenker jeg.
Tenk at du har hatt det liggende så lenge!
Fint at du tok vare på det, og at du hadde lagerplass for det. Hos meg er lagerplassen veldig begrenset her jeg bor. Da vi bodde på gården, kunne vi ta vare på "alt mulig". Det var tydelig da vi skulle flytte....
Ha ei god helg!:)

Turid sa...

Det er jammen bra du vever litt til deg selv også:)

Kjekt at sminkehodet ikke hadde ventet "forgjeves":)

Vi har en del liggende vi også, og jammen har det vært flittig brukt av barnebarnet! Han elsker å være ned i kjellerstuen og lete etter noe "lurt" som han sier. for vi finner stadig noe nytt han kan få leke med;)

Ønsker deg en riktig god 1. søndag i advent:)

Klem Turid;)

Anonym sa...

Hei.Så koselig typisk jenter elsker å holde på med pynting og hår.Koselig.Kjempe fin løper du holder på med.Du er kjempe flink.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

Marie sa...

Ja det er alltid eit og anna som ligg på vent og så flott da når det blir tatt i bruk igjen :)
Nydelege ting du vever!

Såg på innlegget der du malte skap og skapdører på soverommet. Flott resultat!


God helg :)

Berit T sa...

Hei Sonja.
Gratulerer med butill på Epla, mange fine ting du hadde, og håper at salgt vil gå bra.
Ja slike ting som ligger på vent, hvem har ikke det? Iallefall jeg er med i den gruppen. Sminkehodet har også vært fremme her og det var barnebarna, gutter, som ville prøve ;o) Det har ligget på loftet i sikkert 25 år, og stadig må jeg opp etter leker og bøker som jentene har hatt.
Så flott det ble med opp-pussingen hos dere. Mye arbeid, men det er vel verdt det når resultatet blir så bra.
Ha en fin uke videre.